Păcatele mele

O postare recentă de-a lui Alin Fumurescu mi-a adus aminte de, hai nu un argument, ci o zicere de-a unor credincioşi, peste care am tot dat într-o formă sau alta (ce-i drept, se cuvine să menţionez, nu şi în postarea menţionată mai sus) şi conform căreia ateii sunt atei din pricină că, firi neastâmpărate precum caprele de care pomeneşte Scriptura şi stăpânite de impulsuri mai mult sau mai puţin animalice, dar în orice caz păcătoase, refuză ideea de Dumnezeu tocmai ca să poată benchetui, preacurvi, minţi, da în cap pe stradă, ca să se poată droga, masturba şi deda sodomiei, ca să se poată crede mici dumnezeiaşi ai micului lor univers şi să-şi poată râde cu răutate de cei cu frică de Dumnezeu fără ca imaginea unui Tată ceresc lejer iritat şi pregătindu-se să le ardă o scatoalcă părintească după ceafă (sub forma torturii eterne într-un loc destul de neplăcut cunoscut drept Iad) să le strice cheful. Aşa stând lucrurile, ateii refuză ideea de Dumnezeu tocmai pentru că n-au nici un chef să accepte ideea de păcat.

Ca să nu fiu înţeles greşit, nu scriu postarea asta ca să arunc cu vreun bolovan-doi în direcţia generală a lui Alin Fumurescu. Spre cinstea lui, omul nu arată cu deştul către atei aşa cum ar face alţi conservatori pe care n-am să mă apuc să-i numesc, faceţi voi o listă că precis aveţi de unde. Omul arată cu deştul către un „noi” generic şi se pune pre sine în fruntea listei de păcătoşi, fapt ce arată smerenie şi împotriva căruia n-am absolut nimic. Aş avea ceva cu faptul că pune beţia şi curvia pe scurta listă de păcate pe care o include în postare; după mine, curvia e absolut în regulă şi o recomand cu căldură tuturor, în ciuda faptului că mi-am interzis această activitate însurându-mă; de-acum, chiar când mă bucur pe deplin de cele trupeşti, nu se mai poate chema că preacurvesc. Cât despre beţie, e de asemenea foarte în regulă atâta vreme cât iei două aspirine înainte să te apuci de treabă şi te mai hidratezi ocazional cu câte un pahar de apă ca să eviţi pe cât posibil mahmureala. E rău şi urât şi, dacă vreţi neapărat, e păcat să violezi altă fiinţă în orice mod şi sub orice formă, şi e la fel de rău şi de urât să tragi nevestei şi copiilor o mamă de bătaie ruptă din rai şi soră cu moartea după ce-ai petrecut o seară plăcută la crâşmă.

Aş prefera, însă, să nu ţineţi neapărat să numim păcate lucrurile rele, urâte şi din nefericire mult prea des întâlnite pe care le-am pomenit mai sus, şi nici pe altele asemenea lor. De ce? Păi ca să evităm o mare confuzie, la baza căreia stă – cine altcineva? – religia, cu sfânta noastră maică Biserica în frunte. Când spui păcat, te referi şi la răul făcut unei alte fiinţe vii (sau chiar unor obiecte neînsufleţite – şi-mi vin în minte statuile lui Buddha pe care s-au pus talibanii cu trotilul şi fitilul) – rău real, rău cu substanţă, rău care doare, şi la răul închipuit, fătat de imaginaţia unor indivizi care, suficient de inteligenţi pentru a recunoaşte că interdicţiile sunt necesare pentru a crea o comunitate solidă, au fost suficient de idioţi pentru a crede că o comunitate e cu atât mai solidă cu cât are o listă mai lungă de interdicţii.

Cum papucii Maicii Domnului să bagi violul în aceeaşi oală cu simplul act de a spăla rufe duminica? Cum să bagi, ca să ajungem la lista principală de păcate a creştinismului şi iudaismului, crima în aceeaşi oală cu luarea numelui Domnului în deşert cu un „futu-i Dumnezeii mă-sii” sincer şi răcoritor ca o halbă de bere proaspătă? (În fine, mă mir şi eu foarte retoric şi foarte degeaba, că doar lista aia bagă nevasta în aceeaşi oală cu vitele…) Nu spăla, nu coase, nu călca, nu bate cuie, nu sparge lemne, că e sărbătoare (cu varianta „e sărbătoare mare”, sintagmă rostită invariabil cu ochii mari şi privirea îngrozită). Nu înjunghia pâinea, că e trupul Domnului (da’ să tai felii trupul Domnului şi să-l arunc în prăjitor e ok?). Nu face laba, că te trăzneşte Dumnezeu şi Maica Domnului. Nu ţi-o trage decât cu voia popii. Nu pune gura pe carne în post, dar nimic nu te împiedică să găteşti o mâncărică de legume de să-ţi lingi degetele – şi pot spune, chiar în calitate de carnivor înrăit, că se poate – şi tot se va chema că te înfrânezi, în amintirea celor 40 de zile în care Domnului i-au ghiorţăit maţele prin deşert. Oare Preafericitul o ţine post cu pâine şi margarină? Cumva mă îndoiesc. Nu fierbe iedul în laptele mamei sale (?!). Nu mânca din fructele alea apetisante pe care eu ţi le-am pus sub nas, că ai să mori (mă roade să insist oleacă mai mult pe păcatul originar, dar mi-e că dacă încep, nu mai termin, şi mâine tre’ să mă scol devreme). Iar lista poate continua ad nauseam (la propriu).

Explică-i unuia convins că ateii halesc prunci creştini la micul dejun că, în calitate de necredincios, n-ai nici un chef să respecţi interdicţii născocite aiurea în tramvai precum cele de mai sus. Va trage concluzia că scopul tău real e acela de a-ţi legitima şniţelul (de vită, nu de soia) halit în Postul Mare pe motiv că n-ai disciplină interioară şi nu te poţi abţine de la nimic, episoadele erotice fără dezlegare de la taica părintele şi pe cele autoerotice, eventualul joint fumat astă-vară în Vamă şi, dacă ai de-a face cu un habotnic grav, crimele, violurile şi tâlhăriile de care precis te faci vinovat în calitate de barbar fără frică de Dumnezeu. După care te va întreba senin ce ţi-au făcut ţie creştinii, religia în general, sfinţii părinţi şi Dumnezeu de-i urăşti aşa.

~ de paganu pe Martie 8, 2010.

Un răspuns to “Păcatele mele”

  1. De ce ar fi nevoie ca ateii sa se „motiveze” ca nu exista Dzeu numai in scopul de a pacatui? Adica einu pot pacatui, si gata? Daca zeul de servici ar exista, faptul ca te autoconvingi ca nu exista nu are efect asupra sa, asa ca un astfel de demers ar fi perfect inutil.

    This is retarded on so many levels….

Lasă un răspuns

 
