Cernea (nu neapărat) preşedinte!

M-am decis să votez în turul întâi, ceea ce, credeţi-mă, e lucru mare, dată fiind lipsa mea de entuziasm cu privire la adunătura noastră de candidaţi. În turul doi ar fi fost oricum posibil să votez, în sensul în care în anumite situaţii m-aş fi simţit obligat să merg şi să aleg răul oleacă mai mic. În ce priveşte turul întâi, însă, mărturisesc că mi se rupea (şi continuă să mi se rupă, după cum se va vedea) care vor fi primii doi clasaţi. Mi-a trăznit prin cap, însă, că, aşa cum votul nu e musai să fie exprimat în realitate în favoarea unui candidat (după cum o demonstrează votul negativ), n-are de ce să trebuiască musai să fie exprimat în scopuri legate de deciderea viitorului ocupant al postului de preşedinte. Conjunctural, pot apărea motive – le putem spune chiar parazite – pentru care un individ, altfel prea puţin înclinat să-şi petreacă o jumătate de oră dintr-o duminică mergând la vot, să-şi mişte, totuşi, fundul şi să-şi bage ştampila în floarea politichiei româneşti.

În cazul de faţă, motivul meu personal e legat de domnul Remus Cernea. Cei care citesc regulat acest blog vor fi, fără îndoială, profund surprinşi că un om credincios şi cu frică de Dumnezeu aşa ca mine ar vota cu un ateu care vrea ţigănci lesbiene la preşedinţia României. Ce vreau să spun, însă, e că, dacă domnul Cernea ar avea şanse să ajungă preşedinte, m-aş feri ca de Necuratul să-l votez. De ce? Păi pentru că un om naiv în sensul bun al cuvântului – deoarece a înota împotriva curentului şi a încerca să te pui de-a curmezişul prostiei oamenilor, aşa cum face în prezent domnul Cernea, necesită o bună şi, de altfel, salutară doză de naivitate – s-ar transforma, în infinit de puţin probabila situaţie în care ar ajunge la Cotroceni, într-un om naiv în sensul rău al cuvântului, adică manipulabil şi incapabil să controleze ceva pentru simplul motiv că ar cădea în politică cu hârzobul din cer, fără să ştie cu ce se mănâncă preşedinţia, fără să cunoască lighioanele împreună cu care trebuie să aibă grijă de soarta ţării şi fără să ştie ce butoane trebuie să apese ca să-i iasă pasienţele. Dreptu-i, nici ăilalţi nu sunt buni de preşedinte (de-aia nu-i votez), dar, în anumite cazuri, problema e alta, şi anume că sunt porci şi li se rupe extrem de tare de mine. Revenind, însă, nu-l vreau pe Cernea preşedinte, dar am să-l votez. De ce? Păi de vizibilitate. Remus Cernea susţine secularismul. În treacăt fie spus, e cam singurel şi cam stingher dacă nu punem blogurile la socoteală. Am să-l votez sperând ca un procent cât mai ridicat să arunce oleacă de lumină de reflector asupra chestiunii respective, mult prea ignorată de mass-media. Sub 1% ar fi inutil. Probabil că şi un 2% la fel. Un 3% poate că ar determina vreun nene sau vreo tanti cu ceva audienţă de pe la vreun post TV naţional să vorbească despre Remus Cernea timp de câteva minuţele, pomenind pe scurt despre treaba cu secularismul. Un 4% poate că ar atrage în mod real atenţia asupra existenţei unor indivizi care, în momentul de faţă, nu există statistic şi sunt practic invizibili în media – ateii. Un (îndrăznesc să sper) 5% poate ar duce la o dezbatere de o oră asupra secularismului. Un 7% (deja delirez, nu mă băgaţi în seamă) poate că ar convinge realizatorii TV că şi secularismul poate face audienţă – de nişă, dar audienţă. Cât de sus – sau de jos – credeţi că se poate merge?

~ de paganu pe Octombrie 27, 2009.

2 Răspunsuri to “Cernea (nu neapărat) preşedinte!”

  1. Aseară m-am decis să votez cu Cernea (oscilam încă între Cernea şi Kelemen Hunor) fix după faza cu preşedintele femeie, lesbiană, ţigancă şi atee🙂 – pariez pe un 2% penru Remus Cernea.

  2. Cu ocazia asta dupa niste searchuri am aflat si eu cate ceva nou despre secularism sau Cernea.

    Mersi

Lasă un răspuns

 
