Uuuuuhaaaa!

Nimerind, din întâmplare, la televizor cu cafeaua în mână, am dat peste ceva ce n-am mai văzut şi, dată fiind evoluţia generală a societăţii româneşti, nici nu speram să văd vreodată. O mică dezbatere la Realitatea TV, nu ştiu numele moderatoarei – se pare că lucrează ziua, când eu mă aflu prin alte părţi decât în faţa televizorului, respectiv la calculator. Invitaţi – Pavel Lucescu şi Alfred Bulai, sociolog de felul lui. Titlul afişat era „Credinţă şi politică” (deci am ciulit urechile, am dat mai tare şi-am început să legăn mai tare copchilu’ ca să nu mai miaune), şi ocazia era nu’ş ce sărbătoare religioasă care e azi şi care implică stat la cozi cu orele şi călcatul aproapelui pe şi în picioare. Nu ştiu exact ce sărbătoare, că n-am prins de la început, probabil e cu moaşte. Dar să lăsăm vorbăria. Spicuiesc din memorie:

Alfred Bulai:

„După ateismul forţat am trecut la religiozitate excesivă. Suntem prea religioşi pentru a face parte din lumea contemporană.”

„Statistic vorbind, nu avem atei, ceea ce este o aberaţie.”

„Orice occidental ar fi în pragul preinfarctului dacă ar auzi că un primar vrea să facă biserică.”

„Nici comuniştii nu se luau de ăia micii, nu se apucau să facă propagandă la clasa întâi.” (în mod evident, cu referire la predarea religiei în şcoli)

Pavel Lucescu:

„Majoritatea politicienilor sunt atei care nu au curajul să se declare.”

„S-a ajuns la situaţia în care prezenţa masivă a politicienilor la evenimentele religioase face ca participarea lor să nu aducă puncte politice, însă absenţa să le fie penalizată.” (sau ceva de genul acesta, cum ziceam, citez din memorie)

Cum ziceam, n-am văzut aşa ceva la televizor, nici nu speram să văd. La televizor apar diverşi părinţi, diverse măicuţe şi Oreste pe post de bomboană pe colivă. La mai mare, Realitatea, că multe păcate ţi-ai mai spălat într-un sfert de oră!

~ de paganu pe Octombrie 11, 2009.

3 Răspunsuri to “Uuuuuhaaaa!”

  1. La ce ora? Aproximativ.

  2. Am gǎsit: Realitatea de la ora 10. Uite pagina, poti sa-i dai si embed. http://www.realitatea.net/emisiuni/realitatea-de-la-10-00_24022_96787.html

  3. Sacrilegiu! Pe un post public sa se discute in acesti termeni despre religie? Propun sa facem cheta si sa-i trimitem pe cei doi la Iasi s-o pupe pe Chivutza. Poate asa vor simti niste fiori. Daca nu, macar niste stafilococi sau clostridium…

Lasă un răspuns

 
