Ştiţi ce mă surprinde (şi nu prea)?

În toată grămada de păcate sexuale înşirate în Sfânta Scriptură şi scrierile sfinţilor părinţi, nu s-a gândit nimeni să includă violul şi pedofilia. N-ai voie malahie, n-ai voie sodomie, n-ai voie sex oral, sex în grup, sex în fund, sex în post, sex în afara căsătoriei, sex în alt scop decât cel al procreerii dacă vrea Dumnezeu (adică dacă Dumnezeu nu provoacă avortul spontan al ovulului fecundat). Dar cu copii se pare că ai voie, atâta vreme cât sunt de sex opus şi totul are loc cu ştromeleagul şi gaura lăsate de Dumnezeu. Ca să nu mai zic de violarea unei femei adulte – asta nici nu merita pomenit, până la urmă e vorba de sex normal şi Dumnezeu e bun şi te iartă, singurul păcat pe care l-ai putea săvârşi în calitate de violator ar fi folosirea prezervativului. Cum ziceam, nu-mi aduc aminte să fi dat prin vreo carte sfântă peste vreo interdicţie referitoare la viol. Când vine vorba de viol, Biblia nu pare a avea nimic împotrivă, mai cu seamă dacă victimele sunt nişte tinerele din stirpea moabiţilor, canaaniţilor, amaleciţilor şi a altor popoare blestemate de Domnul care să zică mersi că poporul ales le bagă în seamă. Dacă greşesc şi Biblia spune „să nu siluieşti”, rog să fiu corectat (a se indica versetul, capitolul şi cartea).

PS. Sper să nu apară careva şi să-mi spună că Leviticul stabileşte o amendă de 10 taleri de argint pentru violatori, plătibilă tatălui sau soţului femeii violate sau altă enormitate de soiul ăsta. Asta nu înseamnă interdicţie, ci înjosire suplimentară a victimei. Cu atât mai mult cu cât în Biblie oamenii sunt trăzniţi pentru o simplă facere de labă.

~ de paganu pe August 12, 2009.

20 Răspunsuri to “Ştiţi ce mă surprinde (şi nu prea)?”

  1. Din cate stiu eu nici macar laba nu poate fi considerata ce a facut Onan . El nu vroia sa isi dea drumul in gagica aia si isi dadea drumul afara , ceea ce nu prea suna deloc a laba. Probabil ca tine de felul in care vrei sa interpretezi povestea.

    • E adevarat, acolo zice de coitus interruptus, nu de laba. Dar povestea respectiva e utilizata intens de miscarea anti-laba, asa incat am folosit interpretarea oficiala😀.

  2. Cateva pasaje referitoare la viol

    25Dar dacă omul acela întîlneşte în cîmp pe fata logodită, o apucă cu sila şi se culcă cu ea, numai omul care s’a culcat cu ea să fie pedepsit cu moartea.
    26Fetei să nu -i faci nimic; ea nu este vinovată de o nelegiuire vrednică de pedeapsa cu moarte, căci e ca şi cu un om care se aruncă asupra aproapelui lui şi -l omoară.
    27Fata logodită, pe care a întîlnit -o omul acela pe cîmp, a putut să strige fără să fie cineva să -i sară în ajutor.(Deut22.25-27)
    28Dacă un om întîlneşte o fată fecioară nelogodită, o apucă cu sila şi se culcă cu ea, şi se întîmplă să fie prinşi,
    29omul care s’a culcat cu ea să dea tatălui fetei cincizeci de sicli de argint; şi, pentrucă a necinstit -o, s’o ia de nevastă, şi nu va putea s’o gonească, toată viaţa lui.
    (Deut22.28-29)
    si alte cateva pasaje:
    ,, Daca un om preacurveste cu o femeie maritata, daca preacurveste cu nevasta aproapelui sau, omul acela si femeia aceea preacurvari sa fie pedepsiti cu moartea”(Lev 20.10,)

    ,, Daca se va gasi un barbat culcat cu o femeie maritata, sa moara amandoi: si barbatul care s-a culcat cu femeia, si femeia. Sa cureti astfel raul din mijlocul lui Israel”(Deut 22.22)
    Asadar violul unei fete logodite se pedepseste cu moartea, violul unei femei maritate se pedepseste tot cu moartea(barbatului), violul unei fecioare cu parteneri prinsi in fapt se pedepseste conform citatului de mai sus.
    Violul in alte conditii va fi pedepsit mult mai sever decat simpla inselare(care presupune acordul fetei nelogodite inselate)
    16Dacă un om înşală pe o fată nelogodită, şi se culcă cu ea, îi va plăti zestrea şi o va lua de nevastă.
    17Dacă tatăl nu vrea să i -o dea, el va plăti în argint preţul zestrei cuvenite fetelor.(Exod22.16)
    Cat despre pasajul din Levitic despre amenda de 10 taleri eu n-am gasit asa ceva in Levitic sau in alta parte.

    • Multumesc de citate. Cat despre cei 10 taleri, nu se dorea a fi un citat exact, ci un exemplu general al modului in care Biblia vede corpul unei femei – a se vedea pasajul „Dacă un om întîlneşte o fată fecioară nelogodită, o apucă cu sila şi se culcă cu ea, şi se întîmplă să fie prinşi, omul care s’a culcat cu ea să dea tatălui fetei cincizeci de sicli de argint”. Adica exact cum banuiam – fata e violata, tac’su primeste niste bani de parca el ar fi patit rusinea, iar biata fata, drept rasplata, se pricopseste cu propriul violator drept sot.
      Mai sunt cateva lucruri de spus aici. Pedeapsa e aplicabila numai daca cei doi „se intampla sa fie prinsi” – legea nu prevede o situatie in care o femeie reclama violul. Violul nu e pedepsit cu moartea decat daca femeia apartine unui sot sau logodnic; daca e libera de casatorie sau de contracte de natura maritala cum e logodna, pedeapsa e rizibila (si sinistra, daca ne gandim la obligatia casatoriei intre cei doi). Asta inseamna ca femeia este valorizata nu in functie de ceea ce este, ci de persoana careia ii apartine si de contractul pe care se bazeaza respectiva relatie de posesiune.

  3. Eu cred ca se face o distinctie intre violatorul cinic si calculat, care aranjeaza lucrurile astfel incat sa nu fie prins in flagrant, si despre care nu stim deocamdata cum este sanctionat (in cazul in care victima nu este logodita sau casatorita- caci acolo stim) si violatorul ocazional care se decide pe moment sa faca acest lucru si care, din acest motiv, poate fi prins. Acest violator ocazional este mai mult un om nestapanit, nesabuit si neinfranat, care nu s-a mai putut abtine, si cred ca din acest motiv pedeapsa este gandita asa. Este considerat, pe buna dreptate, mai putin periculos decat celalalt.

    • Nu prea-mi pot inchipui un viol cinic si calculat… cred ca asta merge mai degraba la crima decat la chestii din astea pasionale si trupesti😀.

  4. Violatorul calculat este cel care este prins mai greu sau nu este prins deloc. Sunt pline stirile de cazuri in care violatorul este prins dupa 2-3 violuri si cazuri in care este prins chiar mai greu, unii ajungand chiar la 10-15 violuri sau chiar mai mult. Si mi se pare logic si de bun simt ca acesti violatori sunt mai periculosi decat cei care sunt prinsi pentru simplu motiv ca fac mai multe victime. Impresia ta ca acest tip de viol seamana cu omorul este corecta si concorda cu ce sta scris in Biblie:
    25Dar dacă omul acela întîlneşte în cîmp pe fata logodită, o apucă cu sila şi se culcă cu ea, numai omul care s’a culcat cu ea să fie pedepsit cu moartea.
    26Fetei să nu -i faci nimic; ea nu este vinovată de o nelegiuire vrednică de pedeapsa cu moarte, căci e ca şi cu un om care se aruncă asupra aproapelui lui şi -l omoară.
    27Fata logodită, pe care a întîlnit -o omul acela pe cîmp, a putut să strige fără să fie cineva să -i sară în ajutor.(Deut22.25-27). Din cate stiu eu, de cele mai multe ori, violatorul foloseste un cutit pe care-l pune la gatul victimei pentru a nu tipa sau ii trage cativa pumni sanatosi pentru a o speria bine si a preintampina orice fel de rezistenta.Situatia este foarte asemanatoare cu cea intalnita in cazurile de crima

    In privinta sexului oral nu am gasit niciun verset biblic care sa-l interzica in mod explicit si nici nu am auzit ca ar exista. Rog sa fiu contrazis cu argumente, indicandu-se trimiterea exacta, nu cu simple speculatii
    Nici in privinta sexului anal nu am gasit vreun verset biblic care sa-l interzica. Daca tu stii vreunul te rog sa mi-l spui

    • Verset biblic nu stiu. Stiu insa ca „mainstreamul” crestin considera sexul anal, indiferent ca are loc intre barbat si femeie sau intre doi barbati, si sexul oral de asemenea ca sodomie, si deci uraciune inaintea Domnului. Si amandoua sunt interzise, nu in cuvinte explicite, dar extrem de clar, in versetul care stabileste pedeapsa cu moartea pentru cel ce se culca cu barbat cum s-ar culca cu o femeie. Pot sa caut versetul daca vrei.

  5. Mai exista niste pasaje care descriu un viol intre un barbat necasatorit si o fecioara nelogodita. Faptul este catalogat drept ,,o miselie”. Daca pedeapsa aplicata aici este mult prea dura(omorarea tuturor barbatilor din cetatea faptuitorului jefuirea cetatii si luarea ca prada de razboi a copiilor si femeilor, putem presupune ca omorarea faptuitorului ar fi fost probabil pedeapsa prevazuta de lege pe baza faptului ca in toate cazurile de ,,miselie” pedeapsa prevazuta era moartea. Iti reproduc aici toate cazurile de miselie, obtinute cu un motor de cautare:
    Să nu te culci cu o vită, ca să te pîngăreşti cu ea. Femeia să nu se apropie de o vită, ca să curvească cu ea. Este o mare mişelie(Lev18.23)
    Dacă un om ia pe soru-sa, fata tatălui său sau fata mamei lui, dacă îi vede goliciunea ei şi ea îi vede pe a lui, este o mişelie; să fie nimiciţi subt ochii copiilor poporului lor; el a descoperit goliciunea sorei lui, îşi va lua pedeapsa pentru păcatul lui.(Lev20.17)
    20Dar dacă faptul este adevărat, dacă fata nu s’a găsit fecioară,

    21să scoată pe fată la uşa casei tatălui ei; să fie ucisă cu pietre de oamenii din cetate, şi să moară, pentrucă a săvîrşit o mişelie în Israel, curvind în casa tatălui ei. Să curăţi astfel răul din mijlocul tău.(Deut22.20-21)

    Mi-am luat ţiitoarea, şi am tăiat -o în bucăţi, pe cari le-am trimes în tot ţinutul moştenirii lui Israel; căci au săvîrşit o nelegiuire şi o mişelie în Israel.(Jud20.6)- a se vedea tot pasajul
    Şi lucrul acesta se va întîmpla pentru că au făcut o mişelie în Israel, preacurvind cu nevestele aproapelui lor, şi pentru că au spus minciuni în Numele Meu, cînd Eu nu le dădusem nici o poruncă. Ştiu lucrul acesta, şi sînt martor, zice Domnul.„(Ieremia 29.23)
    Dar iata si pasajele cu fapta in sine
    1Dina, fata pe care o născuse lui Iacov Lea, a ieşit să vadă pe fetele ţării.
    2Ea a fost zărită de Sihem, fiul Hevitului Hamor, domnitorul ţării. El a pus mîna pe ea, s’a culcat cu ea şi a necinstit -o.

    3S’a lipit cu toată inima de Dina, fata lui Iacov, a iubit fata, şi a căutat s’o liniştească.

    4După aceea Sihem a zis tatălui său Hamor: ,,Ia-mi de nevastă pe fata aceasta!„

    5Iacov a aflat că -i necinstise pe fiică-sa Dina; şi fiindcă fiii săi erau cu vitele la păşune, Iacov a tăcut pînă la întoarcerea lor.

    6Hamor, tatăl lui Sihem, s’a dus la Iacov ca să -i vorbească.

    7Dar cînd s’au întors fiii lui Iacov dela păşune, şi au auzit lucrul acesta, s’au supărat şi s’au mîniat foarte tare; pentrucă Sihem săvîrşise o mişelie în Israel, culcîndu-se cu fata lui Iacov: aşa ceva n’ar fi trebuit să se facă niciodată.((Geneza 34.1-7), a se vedea tot pasajul.
    Asadar moartea este pedeapsa pentru orice viol intre un barbat necasatorit si o fecioara . Pedeapsa este transfrabila si in cazurile de pedofilie, unde fetele sunt fecioare iar violul este dat de faptul ca fata abuzata este obligata prin forta fizica sa faca acest lucru.
    Fireste ca in cazurile in care barbatul este casatorit, lucrurile nu pot fi decat mai grave.

    • “Mai exista niste pasaje care descriu un viol intre un barbat necasatorit si o fecioara nelogodita. Faptul este catalogat drept ,,o miselie”. Daca pedeapsa aplicata aici este mult prea dura(omorarea tuturor barbatilor din cetatea faptuitorului jefuirea cetatii si luarea ca prada de razboi a copiilor si femeilor, putem presupune ca omorarea faptuitorului ar fi fost probabil pedeapsa prevazuta de lege pe baza faptului ca in toate cazurile de ,,miselie” pedeapsa prevazuta era moartea.[…] Asadar moartea este pedeapsa pentru orice viol intre un barbat necasatorit si o fecioara . ”

      In buna traditie biblica, inotam in contradictii :d. Uite ce mi-ai zis mai sus:

      28Dacă un om întîlneşte o fată fecioară nelogodită, o apucă cu sila şi se culcă cu ea, şi se întîmplă să fie prinşi,
      29omul care s’a culcat cu ea să dea tatălui fetei cincizeci de sicli de argint; şi, pentrucă a necinstit -o, s’o ia de nevastă, şi nu va putea s’o gonească, toată viaţa lui.

      N-am sa ma refer la versetele privind incestul si zoofilia pe care le pomenesti, avand in vedere ca nu ele fac obiectul discutiei. Nici la episodul oribil din Judecatori in care un levit descreierat isi taie concubina in bucati dupa ce o oferise unei gloate intaratate ca sa fie violata in locul lui. Cat despre uciderea unei femei care nu este fecioara in momentul casatoriei, no comment – a savarsit curvie in casa tatalui ei etc., virginitatea si trupul ei apartin intotdeauna unui barbat, fie ca e vorba de tata sau sot. Cum spuneam si mai devreme, violul imi pare a fi considerat de Biblie o crima impotriva barbatului caruia ii apartine femeia violata mai degraba decat impotriva femeii. Si nu e speculatie – vezi toate versetele in care barbatul-„victima” a unui act sexual savarsit de femeia care ii apartine cu un alt barbat este indreptatit la diverse acte reparatoare – de la a primi bani pana la a cere uciderea femeii.
      Si insusi faptul ca pedeapsa violatorului este diferita in functie de statutul femeii (fecioara, logodita, casatorita – cum spuneam, in functie de barbatul caruia ii apartine) indica acelasi lucru, cu atat mai mult cu cat femeia nu primeste niciodata reparatii reale.

  6. Iti reproduc aici tot pasajul respectiv:
    1Dina, fata pe care o născuse lui Iacov Lea, a ieşit să vadă pe fetele ţării.
    2Ea a fost zărită de Sihem, fiul Hevitului Hamor, domnitorul ţării. El a pus mîna pe ea, s’a culcat cu ea şi a necinstit -o.

    3S’a lipit cu toată inima de Dina, fata lui Iacov, a iubit fata, şi a căutat s’o liniştească.

    4După aceea Sihem a zis tatălui său Hamor: ,,Ia-mi de nevastă pe fata aceasta!„

    5Iacov a aflat că -i necinstise pe fiică-sa Dina; şi fiindcă fiii săi erau cu vitele la păşune, Iacov a tăcut pînă la întoarcerea lor.

    6Hamor, tatăl lui Sihem, s’a dus la Iacov ca să -i vorbească.

    7Dar cînd s’au întors fiii lui Iacov dela păşune, şi au auzit lucrul acesta, s’au supărat şi s’au mîniat foarte tare; pentrucă Sihem săvîrşise o mişelie în Israel, culcîndu-se cu fata lui Iacov: aşa ceva n’ar fi trebuit să se facă niciodată.

    8Hamor le -a vorbit astfel: ,,Fiul meu Sihem s’a lipit cu toată inima de fata voastră; vă rog, daţi -i -o de nevastă,

    9şi încuscriţi-vă cu noi; voi daţi-ne fetele voastre, şi luaţi pentru voi pe ale noastre.

    10Locuiţi cu noi; ţara vă stă înainte, rămîneţi în ea, faceţi negoţ şi cumpăraţi pămînturi în ea.„

    11Sihem a zis tatălui şi fraţilor Dinei: ,,Să capăt trecere înaintea voastră, şi vă voi da ce-mi veţi cere.

    12Cereţi-mi o zestre cît de mare şi cît de multe daruri, şi voi da tot ce-mi veţi zice; numai daţi-mi fata de nevastă.„

    13Fiii lui Iacov au răspuns, şi au vorbit cu vicleşug lui Sihem şi tatălui său Hamor, pentrucă Sihem necinstise pe sora lor Dina.

    14Ei i-au zis: ,,Este un lucru pe care nu -l putem face să dăm pe sora noastră unui om netăiat împrejur; căci ar fi o ocară pentru noi.

    15Nu ne vom învoi la aşa ceva decît dacă vă faceţi şi voi ca noi, şi dacă orice parte bărbătească dintre voi se va tăia împrejur.

    16Atunci vă vom da pe fetele noastre, şi vom lua pentru noi pe ale voastre; vom locui cu voi, şi vom face împreună un singur norod.

    17Dar dacă nu voiţi să ne ascultaţi şi să vă tăiaţi împrejur, ne vom lua fata şi vom pleca.„

    18Cuvintele lor au plăcut lui Hamor şi lui Sihem, fiul lui Hamor.

    19Tînărul n’a pregetat să facă lucrul acesta, căci iubea pe fata lui Iacov, şi era cel mai bine văzut în casa tatălui său.

    20Hamor şi fiul lui Sihem s’au dus la poarta cetăţii, şi au vorbit astfel oamenilor din cetatea lor:

    21,,Oamenii aceştia au gînduri de pace faţă de noi; să rămînă dar în ţară, şi să facă negoţ; ţara este destul de largă pentru ei. Noi vom lua de neveste pe fetele lor, şi le vom da de neveste pe fetele noastre.

    22Dar oamenii aceştia nu vor voi să locuiască împreună cu noi, ca să alcătuim un singur popor, decît dacă orice parte bărbătească dintre noi se va tăia împrejur, după cum şi ei înşişi sînt tăiaţi împrejur.

    23Turmele lor, averile lor şi toate vitele lor, vor fi atunci ale noastre. Să primim numai ce cer ei, ca să rămînă la noi.„

    24Toţi ceice treceau pe poarta cetăţii, au ascultat pe Hamor şi pe fiul său Sihem; şi toţi bărbaţii au fost tăiaţi împrejur, toţi ceice treceau pe poarta cetăţii.

    25A treia zi, pe cînd sufereau ei încă, cei doi fii ai lui Iacov, Simeon şi Levi, fraţii Dinei, şi-au luat fiecare sabia, s’au năpustit asupra cetăţii, care se credea în linişte, şi au ucis pe toţi bărbaţii.

    26Au trecut de asemenea prin ascuţişul săbiei pe Hamor şi pe fiul său Sihem; au ridicat pe Dina din casa lui Sihem, şi au ieşit afară.

    27Fiii lui Iacov s’au aruncat asupra celor morţi, şi au jăfuit cetatea, pentrucă necinstiseră pe sora lor.

    28Le-au luat oile, boii şi măgarii, tot ce era în cetate şi ce era pe cîmp;

    29le-au luat ca pradă de război toate bogăţiile, copiii şi nevestele, şi tot ce se găsea în case.

    30Atunci Iacov a zis lui Simeon şi lui Levi: ,,Voi m’aţi nenorocit, făcîndu-mă urît locuitorilor ţării, Cananiţilor şi Feresiţilor. N’am supt porunca mea decît un mic număr de oameni; ei se vor strînge împotriva mea, mă vor bate, şi voi fi nimicit, eu şi casa mea.„

    31Ei au răspuns: ,,Se cuvenea oare să se poarte cu sora noastră cum se poartă cu o curvă?„

    • Nu gasesc ca pasajul de mai sus e relevant. E o anecdota, nu e enuntarea unei legi. Nicaieri nu spune Biblia ca asa trebuie sa procedeze orice om credincios si cu frica lui Iahve. Mai mult, pe baza acestui episod nu putem presupune ca omorarea faptuitorului ar fi fost probabil pedeapsa prevazuta de lege pe baza faptului ca in toate cazurile de ,,miselie” pedeapsa prevazuta era moartea. Si nu putem spune asta pentru simplul motiv ca Biblia spune altceva – ceva legat de niste sicli de argint si o casatorie fortata.

  7. In cazul Dina- Sihem, cel citat de mai sus, este vorba de un viol in care partenerii nu sunt prinsi in fapt,; in cazul pe care-l amintesti tu, cel in care se plateste despagubirea, partenerii sunt prinsi in fapt. Este o diferenta esentiala, pe care vad ca vrei s-o omiti.

    • Ai dreptate, e una din diferente. Alta diferenta e caracterul ne-normativ al povestii, asa cum o vad eu. Nu e vorba de o regula, de o prescriptie, ci de o anecdota. In plus fata de asta, nu avem de-a face cu un violator care a facut magaria si acum face pe mortul in papusoi, ci cu unul care isi trimite tatal sa-i peteasca victima. Nu e nici pe departe violatorul cinic si calculat de care vorbeai mai sus, ci in mod evident unul care a violat o femeie luat fiind de valul pasiunii, si care dupa aia „a iubit fata, şi a căutat s’o liniştească”. Iar urmarea povestii (cererea in casatorie) se pupa foarte bine cu legea conform careia violatorul unei fete nelogodite are obligatia de a o lua in casatorie si de a plati tatalui 50 de sicli (probabil ca siclii n-ar fi fost o problema).

      Una peste alta, cred ca e cazul sa tragem linie oleaca si sa adunam, ca sa n-o tinem in citate din Biblie pana la anu’. Initial, am spus ca nu-mi aduc aminte sa fi dat peste pasaje din Biblie care interzic sau condamna violul – in mod evident, pasaje in sensul asta exista, si se cuvine sa-ti multumesc de invatatura. Acum, ce inseamna in realitate interdictiile biblice si care e pretul pe care-l pun ele pe victima (pe victima reala, nu pe victime inchipuite cum ar fi tatal sau logodnicul femeiii violate), asta e alta poveste.

  8. Una dintre chestiunile normative este ca respectivul viol este descris ca ,,miselie” si pus alaturi de celelalte miselii.
    Pe de alta parte, povestea are si un talc: uneori banii si puterea nu te ajuta, si poti fi victima propriei arogante. In loc sa procedeze ca un om obisnuit si s-o ceara de nevasta, Sihem a violat-o, si apoi a cerut-o de nevasta si a mai avut si proasta idee de o rapi si de a o sechestra(a se vedea faptul ca fratii Dinei o si elibereaza din casa acestuia).
    Mi se pare cel putin straniu sa ti se para ca e ceva anecdotic in aceasta istorie. Povestea este in esenta tragica: o iubire puternica rapusa in fasa de aroganta, brutalitate si suficienta. Faptul ca Sihem nu este violatorul tipic care premediteaza fapta confera istoriei o binevenita nota de inedit.
    Ceea ce m-a surprins in materialul tau initial era multimea de inexactitati. Ma bucur ca ai gasit folositoare interventiile mele. Daca ai vrea sa fii corect fata de adevar pana la capat, ar trebui sa modifici postarea initiala. E un sfat prietenesc, eu asa as face.

  9. Cand am vorbit de tragismul istoriei, am uitat sa mentionez si furia salbatica si prosteasca a fratilor Dinei care macelaresc o cetate intreaga(de barbati) pentru pacatul unui singur om

  10. E descris ca miselie, dar asta nu inseamna ca pedeapsa aplicata de fratii Dinei are valoare de lege. Or, eu la asta ma refeream – la diferenta dintre lege (si nu de legi si de versete normative duce lipsa Biblia) la intamplare, istorie, poveste, anecdota. Cand am spus anecdota, nu ma gandeam la povesti hazlii, ci doream sa subliniez tocmai chestia asta – caracterul particular al povestii. Termenul „anecdota” poate fi folosit cu acest sens. Daca povestea ar fi normativa, atunci ai putea trage concluzia ca pedeapsa stabilita de Scriptura pentru viol e uciderea tuturor barbatilor din tribul/cetatea/satul violatorului. In mod evident, nu e cazul.
    Cat il priveste pe Sihem, am senzatia ca ai senzatia ca eu caut sa il scuz. De asemenea, nu e cazul. Am atras atentia asupra faptului ca Sihem a cerut-o de nevasta si a incercat s-o consoleze dupa savarsirea miseliei pentru ca tu pomeneai mai devreme de violatorii calculati pentru care s-ar cere pedeapsa cu moartea, or mie mi se pare ca Sihem nu era asa ceva. Si apoi, initial subliniai diferenta intre violatorii „impulsivi” si cei care isi premediteaza fapta ca una esentiala, iar acum o minimalizezi ca „aducand o binevenita nota de inedit”. In afara de asta, nu stiu cat e de sustenabila ideea de „violator tipic care premediteaza fapta”. Te bazezi pe ceva solid cand spui asta?
    Cat despre corectitudinea fata de adevar, comentariile noastre sunt aici, asa cum se cuvine. Nu sunt ascunse, nu sunt sterse, si gasesc ca ele au sens numai in urma postarii initiale, care isi are rostul ei asa cum e ea.

  11. Senzatia ta ca eu am impresia ca vrei sa-l scuzi pe Sihem e gresita, nici prin cap nu mi-a trecut.
    Nu minimalizez distinctia intre cele doua tipuri de violatori, cred in continuare ca e una esentiala. Sihem nu e insa un caz- scoala. Realitatea nu e facuta numai din cazuri tipice. El are neinfranarea si nesabuinta violatorului ocazional, dar are si aroganta si indrazneala unui fiu de imparat prost educat, ametit de putere si bani.

    ,,Acum, ce inseamna in realitate interdictiile biblice si care e pretul pe care-l pun ele pe victima (pe victima reala, nu pe victime inchipuite cum ar fi tatal sau logodnicul femeiii violate), asta e alta poveste.”. Am reprodus aici in fragment din ce ai spus tu in ideea de a te intreba de unde vine ideea ca logodnicul fetei violate primeste unele reparatii. Eu nu am gasit asa ceva in versetele referitoare la viol.

    • Asa cum vad eu lucrurile, uciderea violatorului unei fete logodite este o reparatie acordata onoarei logodnicului fetei. Acel logodnic e singura diferenta dintre o fata nelogodita (al carei viol nu se pedepseste cu moartea, ci cu amenda si casatoria) si una logodita (al carei viol se pedepseste cu moartea).

  12. Din cate am auzit pe la buletinele de stiri violatorul tipic, care actioneaza cu premeditare, este cel care actioneaza cu mare brutalitate si/sau foloseste cutitul pentru a-si intimida victima, prefera locurile dosnice sau/si intunecate; si de multe ori prefera liftul. In majoritatea covarsitoare a cazurilor el este infractor recidivist(autor de crime, furturi, etc)sau o sa ajunga(daca e la prima infractiune)
    Violatorul ocazional este un tip fara cazier si mult mai putin indreptat spre violenta sau spre folosirea cutitului. Bautura joaca un rol mult mai important decat in primul caz. Pentru ca nu controleaza aproape deloc imprejurarile si pentru ca nu este asa violent, el poate fi prins mai usor: victima poate tipa. De aceea e si prins asupra faptului

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: