Bitălşi, caricaturi, explozii, scandal

Stăteam azi-dimineaţă, la o oră extrem de matinală pentru o zi de duminică, ţinând copila cu o mână, biberonul cu a doua şi telecomanda cu cealaltă (după cum se ştie, evoluţia accelerează drastic în cazul părinţilor de bebei; cresc membre suplimentare atunci când e cazul, creşte şi ziua, ajungând la 30 de ore sau chiar mai mult ş.a.m.d.). Mă uitam, care va să zică, la televizor, zapând aiurea şi sperând să dau peste ceva decent, şi până la urmă am dat peste un documentar despre Beatleşi, din care am aflat o chestie despre care habar n-aveam, şi anume povestioara cu John Lennon care s-a apucat el, într-o conversaţie, să compare popularitatea Beatleşilor cu ea a lui Iisus (cel puţin asta am înţeles eu, că n-am prins documentarul de la început; oricum, ideea e că a scos o chestie care-a picat greu la stomacurile unora cu frica lui Dumnezeu) fix înainte de un turneu în State. Urmarea? Scandal, demonstraţii, discuri arse, interviuri pe stradă cu puştani în cămăşi apretate şi frumos pieptănaţi care declarau mândri că şi ei au ars şi-au dres şi-au făcut, membrii KKK protestează îmbrăcaţi în ţoalele alea idioate, hate mail cât încape, ameninţări cu moartea cât încape. Sună cunoscut? Parcă era o povestioară similară cu nişte caricaturi.

Şi atunci mi-am amintit de teoria conform căreia musulmanii fac atât de urât în comparaţie cu alţii pentru că religia lor e relativ tânără; când intra creştinismul în adolescenţă, respectiv atunci când avea vârsta pe care-o are Islamul azi, aveam parte de cruciade, Inchiziţie, ruguri, ordalii, eretici torturaţi şi tot tacâmul pe care-l cunoaştem. Acum şi Islamul are vreo 13–14 secole şi, chinuit de hormoni, plin de coşuri şi dorind cu ardoare să fută pe toată lumea (cu o uşoară preferinţă pentru S.U.A., Israel şi, mai nou, Danemarca), provoacă tot felul de belele prin lume. Bullshit. Creştinismul e la fel de capabil să justifice violenţa pe cât e Islamul – şi pe cât a fost el însuşi dintotdeauna. Teoria respectivă pleacă de la premisa că o religie va fi cu atât mai aşezată la cap cu cât e mai veche. Or, vezi în paragraful de mai sus ce se întâmpla acum doar 40 de ani. Uite ce se întâmplă şi acum – mă refer la doctorul ucis pe motiv că făcea avorturi terapeutice, care, de altfel, nu e un caz singular. Într-adevăr, creştinii sunt mai aşezaţi la cap decât musulmanii, şi mă refer aici strict la procentele de descreieraţi din rândurile lor şi la violenţa cu care se manifestă descreieraţii respectivi. Dar nu cred că vârsta creştinismului are vreo legătură cu asta. Cred că, mai degrabă, e vorba de prosperitatea relativă a ţărilor creştine în comparaţie cu cele musulmane şi de mentalitatea celui aflat în capul bucatelor, care nu simte că are nevoie să arunce nişte arhitectură în aer ca să fie luat în serios. Asta privit în raport cu mentalitatea de challenger a musulmanului fundamentalist şi de faptul că un personaj de soiul ăsta e de părere că America e responsabilă şi pentru coşurile lui de pe fund (să nu ignorăm rolul propagandei în toată povestea asta). Ca să închei, imaginaţi-vă că Arabia Saudită e o superputere mondială, restul ţărilor musulmane din preajmă au un nivel de trai comparabil cu al Europei vestice, iar Statele Unite sunt o gaură neagră unde se trăieşte cam ca în Mexic sau chiar o ţâră mai rău. Să-mi fie cu iertare simplificarea excesivă, dar, indiferent de vârsta religiilor, cine ar arunca în aer pe cine?

PS. A nu se înţelege din întrebarea asta că mă fac că nu ştiu că şi americanii îi aruncă în aer în draci pe musulmani. Dar acolo e vorba mai degrabă de petrol😀. Motivaţia religioasă, acolo unde există, e cel mult secundară.

~ de paganu pe Iunie 28, 2009.

2 Răspunsuri to “Bitălşi, caricaturi, explozii, scandal”

  1. Spre deosebire de Islam,peste crestinism a trecut Iluminismul, asta este cea mai importanta diferenta.

    Din cate imi amintesc John Lennon a formulat in felul urmator: „Beatles sunt mai cunoscuti decat Iisus in anumite locuri din lume”. Ceea ce mi se pare foarte adevarat!


Lasă un răspuns

 
