Hai la poll

Stăteam acum ceva vreme şi mă gândeam (încă mă mai gândesc, în mod evident) la o chestie peste care dau pe site-urile de necredincioşi, şi anume condamnarea credincioşilor moderaţi. Motivele ar fi că aceştia încurajează gândirea ilogică – descurajând, de pildă, examinarea logică a religiei – şi diverse alte comportamente care, duse la extrem (nu de ei, ci de alţii) dau naştere unor mari măgării. Nu sunt afirmaţii cu care să mă aflu în dezacord total; pe de altă parte, sunt de părere că responsabilitatea pentru o faptă îi aparţine exclusiv celui sau celei care a comis-o, şi mă declar zgâriat serios pe creier de orice tentativă de a susţine o formă sau alta de responsabilitate colectivă. În plus, aş avea mari probleme în a-l condamna, de pildă, pe George Coyne pentru păcatele lui Bill Donohue.

Mutând chestiunea în alt context, să zicem că beau cu unu’ la crâşmă, după care mergem fiecare la casa lui. Eu mă culc, iar el îşi bate nevasta. În ce măsură sunt responsabil pentru vânătăile nevestei? N-aş şti să răspund univoc şi fără nici o rezervă. Aşa stând lucrurile, am să tac din gură şi-am să vă poftesc la poll.

~ de paganu pe Iunie 26, 2009.

Un răspuns to “Hai la poll”

  1. Toti crestinii comit o magarie comuna: viseaza la rai. Asta inseamna ca considera acceptabila o rasplata infinita pentru un bine finit (oricat bine ar face un om in aceasta viata este finit). De aici incolo, drumurile fundamentalistilor si moderatilor se bifurca.
    Daca crestinii moderati n-ar visa la rai ar deveni deisti/agnostici si n-ar mai ingrosa in statistici randurile „credindiosilor”. Atunci fundamentalistii ar ramane in minoritate. O minoritate aratata cu degetul.

    Am optat pentru prima optiune din sondaj dar fac o precizare. Crestinii moderati se fac vinovati pentru magaria lor nu cele ale fundamentalistilor.

    Sa completez analogia cu cei doi prieteni betivi: cei doi prieteni merg la carciuma se imbata si incep sa discute despre dreptul barbatului de a-si bate nevasta. Ambii sunt de acord ca barbatul are acest drept. Este vinovat cel care nu-si bate nevasta pentru ca celalalt pune in practica ce au agreat impreuna cei doi prieteni de pahar? Evident. Cam asa vad eu relatia fundamentalist-moderat.

Lasă un răspuns

 
