Să mor dacă înţeleg…

cum se poate să vină unul să-ţi spună că românii erau al dracului de antisemiţi acum 70 de ani, şi tu să-i răspunzi, practic, „românii nu sunt şi n-au fost niciodată antisemiţi, ‘tu-ţi gura mă-tii de jidan împuţit”. Cum trebuie să-ţi aranjezi sinapsele încât să-ţi iasă chestia asta fără să-ţi explodeze capul de absurditate? Cât de încâlcite tre’ să fie? Câte doage tre’ să-ţi lipsească? De la câţi metri trebuie să te fi scăpat mă-ta în cap când erai mic? Câte ciuperci nebune trebuie să fi mâncat? I don’t freakin’ get it.

~ de paganu pe Mai 18, 2009.

4 Răspunsuri to “Să mor dacă înţeleg…”

  1. Romanii erau antisemiti, si toata Europa era antisemita. Acum toata lumea vestica tinde sa devina din nou antisemita, din doua motive. Unul ar fi argumentul etimologic: si islamul are radacini semite, deci curentul anti-islam informal din occident e (repet, etimologic), tot un curent antisemit. Al doilea motiv e politica Israelului vis-a-vis de palestinienii din Gaza. Cruzi, omoara fara discriminare, contrar unei presupuse tolerante pe care ar trebui s-o promoveze în virtutea petelor din istorie. Asta atrage deja ura. Eu, unul, nu vad bine viitoarele manuale de istorie. Cu toate astea, eu o sa judec persoane, nu comunitati, în continuare. Pentru ca pot.

  2. Nu vreau s-o iau pe aratura cu interpretarea comentariului tau, dar am sa extrag din el un fragmentel cu niste optiuni gramaticale care poarta in ele niste sens:

    „Al doilea motiv e politica Israelului vis-a-vis de palestinienii din Gaza. Cruzi, omoara fara discriminare…”

    Vezi cum se trece de la „politica Israelului” (sintagma neutra, generala, nu-ti aduce in minte nici o fata de om, nu trezeste emotii, e pur si simplu o afirmatie obiectiva cu privire la politica de rahat a unui stat) la acel „cruzi, omoara fara discriminare” (cine? nu e spus direct, dar eu vad acolo evreii – nu statul evreu, nu militarii evrei, ci evreii.evident, sunt dispus sa-mi asum responsabilitatea pentru ca eu vad asta acolo, desi nu o spui direct).

    Cum ziceam, nu vreau s-o iau pe aratura cu interpretarea; iti citesc blogul de ceva vreme si antisemitismul nu se pupa deloc cu imaginea pe care o am despre tine. Da’ uite, ale dracu meme afurisite, cum se strecoara ele pe unde nu te astepti.

  3. Dupa cum exista acord in gen, numar si caz (sintactic), am considerat ca pot sa fac si un acord _semantic_ intre frazele 1 si 2, eludand cuvinte in plus. In fraza a doua e vorba de rezultanta imagologica a politicii Israelului, nicidecum de o etichetare, generalizare. Cauti incorectitudine politica acolo unde nu e🙂 La fel, interpreteaza „romanii erau antisemiti, si toata Europa era antisemita” ca „in Romania domina un curent general antisemit, si la fel in Europa”. Asa cum e un curent general orb pro-Basescu acum, care implica ignoranta, agresivitate si marginalizarea profesionalismului.

    Asta ca sa calibram frecventele.

    • nah, ti-am zis sa nu ma intelegi gresit. nu cautam incorectitudine politica, nici n-o vedeam. am semnalat o chestie care mi s-a parut nu reprezentativa pentru ce ai tu in cap, ci ilustrativa pentru modul in care se pot petrece lucrurile in mintea unora dedati la generalizare. respectiv pentru modul de perpetuare si insinuare a unei meme (sau, de ce nu, a memelor in general).

Lasă un răspuns

 
