Papistaşii câştigă detaşat şi merg în finală

Varianta frâncească, psalmodiată în latina aia stâlcită, a câştigat fără drept de apel la pollul trecut. Care va să zică Charpentier îl bate la fund cu partitura pe Cucuzel – nimic surprinzător. Aşa stând lucrurile, urmează finala: 10 bucăţi de muzică papistaşă din care să alegeţi şi pe care să le votaţi după pofta inimii şi-a urechilor.  Îmi cer scuze pentru linkurile externe – ori nu ştiu eu să dau embed ca lumea, ori WordPress nu acceptă embed de pe trilulilu. La bună ascultare!

AnonimStabat Mater

Cavalieri – In Te Domine speravi

CouperinAntienne

CharpentierPsalmul 69

Grandi O intemerata

LegrenziAve regina Coelorum

MonteverdiBeatus vir

PergolesiSancta mater istud agas

Rigatti – Regina coeli laetare

VivaldiCum dederit dilectis

 

~ de paganu pe Mai 15, 2009.

10 răspunsuri to “Papistaşii câştigă detaşat şi merg în finală”

  1. Multumesc pentru auditie. A fost necesara ceva rabdare, insa a meritat; nu ma mai pot desprinde de melodia… (votata).

  2. Să-ti fie de bine 🙂

  3. Nush ce are prima, se aud doar primele cuvinte si se termina.

  4. Ţuchi, refă link-ul la prima piesă din selecţie, căci o codasem prost anul trecut şi se auzeau înaltele gîjîit, iar acum am codat-o mai bine şi am şters-o pe cea veche.

    • Produ linku, beber, eu o căutai acuş pe trilulilu şi n-o găsii pe aia nouă, numai un link expirat spre aia veche (respectiv sunt înştiinţat că nu mai există).

  5. http://www.trilulilu.ro/stabatmater/1468d3a6252a68

  6. Eh, îmcepe să mai meargă 🙂 Eu am dat cu bifa la Monteverdi, Vivaldi şi Pergolesi.

    DAR (pentru că există un „dar”):
    Eşti cumva germanofob? Händel, Bach, Brahms, Mozart, Beethoven… nimic?! Sau, dacă nu altceva, măcar două piese care concurează pentru postul de „cea mai reprezentativă pentru muzica papistaşă”:
    „Ave Maria” lui Schubert – http://www.youtube.com/watch?v=O_vMEvcPDGs
    „Stille Nacht” lui Gruber – http://www.youtube.com/watch?v=pLkr_WYvHec
    Sunt interpretate de, respectiv, Tarja Turunen (incidental –sau nu!– una din cântăreţele mele preferate, cu sau fără trupă) şi Nana Mouskouri.

    • Păi Bach şi Haendel n-au compus muzică de papistaşi (mă gândeam la un moment dat să fac concurs şi între papistaşi şi protestanţi), cât despre ăilalţi, s-au născut cam târziu pentru gustul meu (adică după 1750). Respectiv nu sunt germanofob, ci barocofil.

Lasă un răspuns

 
