Stătea maica…

Mi-am adus aminte azi de-o chestie pe care n-am mai ascultat-o de mult – Stabat Materul din manuscrisul anonim de la Monopoli. Lăsând la o parte secvenţele cu corul de copii (plicticos şi insipid, pus acolo doar pentru contrast, zice amicul Baudolino, prin graţia căruia bucăţica asta de muzică a ajuns pe trilulilu), cred că vocile celorlalţi se apropie cel mai mult de ce-ar trebui să fie eufonia creştină, în viziunea unui ateu.Nu-mi pot imagina cât de mult s-au muncit soliştii respectivi, cu vocile lor lucrate, netede, şlefuite până-n pânzele albe, să atingă asperitatea asta, armonia asta bizară între nişte strigăte de păstori neciopliţi.

Stabat Mater – Vincent Dumestre & Le poème harmonique

~ de paganu pe Mai 1, 2009.

2 Răspunsuri to “Stătea maica…”

  1. Sunt curios. Care-i scrierea de căpătâi a păgânului ? Mă rog : Biblia ateistului !…

    • Deconvertirea pentru to(n)ti”, suflandu-i in ceafa „Cum fentezi popa care-ti intinde mana la pupat – manual in 10 pasi, cu ilustratii”.

Lasă un răspuns

 
